Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

onsdag, maj 07, 2008

Soprumskaos!

Ingen skugga över miljömoralen hos min gård, men nu flödar soptunnorna över i miljöhuset igen...

Denna gång är samtliga tunnor överfulla, inte som annars ibland att de längst in är halvfulla. Då har vi vanliga gårdsbor gjort vad vi kunnat, utan de från HSB borde ha tätare tömning eller fler tunnor. "Take your pick..."

Hur löste jag problemet? Det gick att få in min gamla, snart luktande soppåse i en av tunnorna i en liten dal av sopberget utan att locket höjdes ytterligare av tillskottet. Då anser jag mig ha gjort så gott jag kunnat...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej,
jag heter Elin och jag och min pojkvän Johan ska flytta till Kalmar (norrliden) i juli för att vi ska börja studera vid HiK till hösten. Om du känner dig manad kan du alltid berätta lite om hur det är att bo i Norrliden (med HSB)? Via mail eller något.

10:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home