Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

onsdag, april 01, 2009

Trädoro

 
Ni som läst tidigare poster om upprensningen av djungeln utmed gång- och cykelvägen vet att jag är i grunden positiv till att öppna upp, även om blomdoften kommer saknas varma sommarkvällar. Jag känner dock en viss oro för hur kvarvarande träd ska klara sig efter de rätt brutala schaktarbetena, rotsystemen kan tyvärr ha påverkats rätt rejält som bilden visar. Utan träd blir det bara kalt och trist, så de behövs. Be för dem, brukar vi säga i kyrkan, så det är min lilla uppmaning, skänk dem en tanke så vi får ha kvar dem...

PS. I och med den nya datorn så blir bloggen visuell igen! Ska jag vara ärlig måste jag ändå rekommendera Mac framför Windows Vista, känns otroligt klumpigt i jämförelse...
Posted by Picasa