Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

torsdag, juni 10, 2010

Norrliden 40 år! Och bildmanipulation..

Till augusti blir det stor fest när bostadsområdet fyller jämnt, fick jag veta av inbjudan som trillade ner i brevlådan häromdagen. Återkommer om detta, men först vill jag utlysa en liten tävling..
Framsidan på inbjudan visar en entréfasad med vackra gula nyanser, trodde först det kanske var mitt eget hus som visades. Men så upptäcker jag att HSB av någon underlig anledning retuscherat bort siffran bredvid dörren, men låtit bokstaven vara kvar, ett visuellt elegant "B". Det är min sida av gatan, men när jag tittar på B-uppgången på mitt hus så känns det inte riktigt rätt, min gissning är att det är någonstans längre norrut närmre kontoret, det blir ju kortare att gå ut och ta fotot då...
Tävlingen då? Identifiera huset - och vinn bloggära!

PS. Nu börjar årets riktiga mästerskap - och Norrlidsbloggen ställer sig officiellt bakom det engelska landslagets strävan att kyssa pokaler i ädla metaller. Go for glory!