Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

onsdag, augusti 04, 2010

Nu blir vi politiska!

Jo, det börjar märkas att det snart är val här i riket och stadsdelen. Folkpartiet har satt upp lappar utanför konsum, något kommer ske i kapellet också med anledning av detta (vet inte om jag vågar säga mer innan det blivit "officiellt";-)), men även denna blogg kommer bli lite politisk så här i slutspurten. Inte så att jag kommer skriva er på näsan vad Norrliden ska rösta på (mig såklart!), utan mer att det kommer uppmärksammas att det finns olika politiska bilder av vad Norrliden är och bör vara för något. Först ut kan väl en gammal bekant vara, som jag helt låter beskriva sin egen bild av Norrliden. Googla Thoralf Alfsson och Norrliden och se vad ni fiskar upp. Nog sagt om SD:s lokala kommunfullmäktigepolitiker med detta, här följer ett axplock av de rubriker man hittar på hans blogg:
STORT NARKOTIKABESLAG I NORRLIDEN, KALMAR
ANLAGDA BILBRÄNDER I KALMAR.
NY FÖNSTERKROSSNING PÅ KALMARSKOLA
GÅ RAKA VÄGEN TILL FÄNGELSE

PS. Jag noterar att Alfssons blogg, trots sitt brinnande intresse för vår stadsdel, inte kommenterar Barrans artikel i helgen om kraftigt sjunkande brottslighet i Norrliden, kanske är det lite hektiskt i valrörelsen månntro?

PS.2. Vill tjuvstarta den massiva pr-kampanjen för att ta bloggen ut på torget med att säga att det blir vernissage för en utställning "omiför" Norrliden fredagen 27 augusti kl 19. Varmt välkomna!