Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

måndag, maj 25, 2009

SD-galenskap om Norrliden!

Hade jag sett detta tidigare hade ni fått det färskare, men bättre sent än aldrig. Blev förskräckt men inte förvånad över följande bloggpost av Sverigedemokraternas man i Kommunfullmäktige, Thoralf Alfsson.

"Kalmar börjar mer och mer likna Nörrebro i Köpenhamn eller Rosengård i Malmö.

Bilbränder börjar även bli en vanlig företeelse i Kalmar. I natt brann ännu en bil, denna gång i Smedby och polisen misstänker att den var anlagd. Läs Östrans artikel.

Det är inte många veckor sedan 3 bilar brann i Norrliden.

Under det senaste året har det varit flera bilbränder på Två Bröders väg i Norrliden. Två Bröders väg är nog den gata i Kalmar som man skall undvika om man inte vill bli utsatt för något brott. Adressen är inte ovanlig för dömda vid Kalmar Tingsrätt.

Jag behöver inte nämna för Kalmars innevånare att just Norrliden och det område i Smedby där branden inträffade tillhör de invandringstätaste bostadsområdena i Kalmar men för alla andra läsare kan det vara en intressant upplysning.

Kan det möjligen ha ett samband?

Det kanske bara är ännu ett mångkulturellt inslag som vi svenskar skall vara tacksamma över att få ta del av.
Vi har ju redan hedersrelaterat våld i Kalmar som enligt socialnämndens ordförande kostade 2,5 miljoner kronor under 2007.

Tyvärr är det väl bara en tidsfråga innan även Kalmar begåvas med en balkongflicka. Läser man domar vid Kalmar Tingsrätt som jag gör så inser man att förutsättningarna för detta redan finns."

Thoralf ljuger kanske inte om att han kikat in på Tingsrätten några gånger, men frågan är om han besökt stadsdelarna han pratar om, Norrliden, Nörrebro och Rosengård. Jag kan bara svara för min egen stadsdel och intyga att jag känner mig trygg här och trivs med min boendemiljö. Här finns invandrare, barnfamiljer, pensionärer, goth-ungdomar med mera i en salig blandning. Säkert en del kriminella också med tanke på att det bor ca 3.500 människor i stadsdelen, huruvida de är överrepresenterade eller inte, har jag ingen vederhäftig statistik på. Det tvivlar jag på att Thoralf har heller...

Jag bestrider inte att det finns sociala problem i Norrliden, men att utmåla Norrliden som ett brinnande Rosengård är enbart löjeväckande och visar hur lite respekt Sverigedemokraterna har för sanningen. Insinuera kan de däremot bra.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är inte första gången som SD skriver och pekar ut områden som Norrliden och dess invånare oavsett om fakta stämmer eller lite.

Men å andra sidan så vet vi att SD:are saknar förmågan att kanalisera olika samhällsfrågor så det förvånare mig inte.

"Att tro och tycka saker är inte liktydigt med att veta saker!"

//h

5:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home