Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

torsdag, maj 06, 2010

Colaexplosion och tvättstugehopp

Lite kalabalik i konsumkön idag, plötsligt exploderar en en och halvliters cola, snubben bakom mig tar värsta smällen, men med gott humör och jämnmod. Kassörskan hade svårt att dölja skrattet och det hade definitivt den som höll i colan...

På en annan plats senare samma kväll tappade jag först hoppet om mänskligheten men återvann det snabbt. En kille hade knaprat på min tvätt-tid och var lite förlägen när jag kom med mitt tvättberg. Det löste sig hyfsat, behövde inte vänta särskilt länge och han slängde in en del av min tvätt i tumlaren (behövs egentligen inte och är inte så klimatsmart, men jag har haft en stressig kväll). När jag återvände för att hämta tvätten så upptäcker jag där hemma att alla lakan och påslakan är puts väck, ridå för min tro på människan. Gott skall med ont belönas och så vidare. Går i alla fall till tvättstugan för att kontrollera maskinerna, inget där, men i torkrummet hänger tvätten prydligt upphängd, tott och allt. Och hoppet lever vidare om en något bättre stadsdel, en något bättre värld och en bättre människa, kanske, trots allt...