Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

lördag, oktober 23, 2010

Lokalistaktivist, javisst!

Jag trivs ju på jobbet, men det blir lätt att man funderar på hur en karriär ska se ut, hur en lämplig professionell utveckling ska te sig, hur livet ska se ut. Så går jag här ikväll och det slår mig, är det där verkligen något jag vill egentligen, eller min bild av hur en hoper odefinierade andra människor ska tycka att mitt liv verkar spännande? Vad vill jag, vad går jag igång på, vad har Gud lagt ner i mitt hjärta att brinna för, drömma om och längta efter? Bästa ordet jag finner för detta är lokalistaktivist, att med små medel göra tillvaron lite mer förunderlig, Guds rike lite mer påtagligt, på den plats jag befinner mig. Som tack och lov råkar vara mitt Norrliden..

Det är för tidigt att trycka upp visitkort med denna nya titel, men siktet är inställt, det är dit jag ska. Så se upp, Norrliden, förunderligheten väntar runt hörnet!