Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

lördag, maj 05, 2012

Hopp om vatten

Jo, jag missade invigningen av nya förskolan, plikten kallade i form av Kyrkstafetten där vårt arbetsplatslag skördade vissa lagrar, men jag hörde det var en fin tillställning med många glada barn. Ska bli spännande att se de nya konstverken i vår stadsdel, "Windfinger" (aka Mendes finger) och Lyst (sagoinstallationen).

Men det var ju inte det jag tänkte blogga om, utan hoppfulla signaler från Kalmarsund. Först tänker jag på det badgäng som plaskade vid Norrlidsbastun, det såg riktigt skönt ut och man blev lite lockad att hoppa i själv. Visst retirerade de strax in i bastun, men det var rejäla dopp de gjorde! Sen tyckte jag utifrån ett strikt lekmannaperspektiv att havet såg rätt friskt ut, blåstången frodades, inte bara vid bastun utan också vid bron vid Kullö där jag i alla fall mest sett vass förut..