Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

torsdag, januari 25, 2007

Skyltförvirring

Jag tog den förbjudna vänstersvängen. Öland i all ära, men timmen var sen och jag ville hem till min oskyltade stadsdel. Är det inte verklig lågbudget av Vägverket att inte skylta “Norrliden” på Ölandsledens trafikplats? Jag ska inte till “Centrum”, det är helt fel håll. Antingen tycker den statliga vägmyndigheten att Norrliden ingår i Kalmars centrumbegrepp, och det är väl i så fall en smula hedrande, eller att vår stadsdel är så betydelselös att den inte är värd att skylta. I vilket fall är det förvirrande och jag är inte ensam om att ha missat avfarten och tvingats till en Ölandssemester i miniatyr (även om jag nu ruckade lite på lagen istället). Mina föräldrar gjorde den avstickaren när de var här på besök, men även stadigt bofasta förvillar sig ibland när det är sent och mörkt ute. Därför ska jag skicka ett mejl till Vägverket där jag påtalar det absurda i nuvarande skyltning. Gör det du också, till adressen: vagverket.jon@vv.se


Rubriken är självklar: Skylta Norrliden!