Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

fredag, juni 05, 2009

Pizza-Evin på besök!

Jag vill inte på något sätt försöka styra någons val på söndag, men är du pizza-sugen imorgon, så passa på att få lite politik till pizzan. Den välkända (och ganska söta, med uppenbar risk att låta manschauvinistisk..) Evin Cetin kommer på besök i Norrliden (jag antar att det betyder Sparta) och talar om varför du ska kryssa just henne bland sossarnas kandidater. Utan att känna till hennes politik måste jag ändå säga att hon verkar både driftig och nytänkande, kvaliteter Bryssel skulle må bra av att ha mer av. Jag tror att just när det gäller EU-valet så är de personliga kvaliteterna hos kandidaterna minst lika viktiga som partiprogrammen.

Jag kommer rösta på söndag här i stadsdelen, men är ännu inte säker på var rösten hamnar. Skulle gärna pratat med Evin, men tror tyvärr det krockar med nationaldagsgudstjänsten på Stortorget. Vill ändå önska er alla en fin svenskdag imorgon, särskilt alla er som kommit hit som gäster och gjort detta land till ert hem, hoppas och ber att dagen får fyllas med stolthet över solidaritet och gemenskap!

PS. Enligt Evin så är pizza bra mot cancer, tack vare tomaterna och olivoljan, så passa på att ta en Capricciosa med gott samvete!