Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

onsdag, januari 23, 2008

Farväl eller på återseende?

Vart tog Norrlidens IF vägen i bloggen undrar ni kanske? Har inte skrivit så mycket för det har varit dåligt med träningar för min del under jultiden, borta mycket. Och det lär faktiskt dröja fram till matchsäsongen ute tills det kan bli tal om några nya reportage, tyvärr.

NIF satsar på att gå upp i år igen och vinna femman, en hedervärd och realistisk ambition, men vilket tyvärr betyder att de måste spetsa laget och satsa på dem som satsar. Med mina fyllda trettio år har jag inga A-lagsdrömmar utan spelar för motion, glädje och gemenskap. Vår nye tränare Niko tycker inte det räcker och det har jag respekt för, satsningen är förankrad i styrelsen och huvudparten av spelarkåren. De är unga, de vill vinna och utvecklas som spelare och klättra i seriesystemet. Lycka till med det vill jag verkligen säga! Jag kommer säkerligen heja fram er på några hemmamatcher vid Bergavik i sommar...

PS. Föreningen är ny och gör klokt i att fokusera sin verksamhet i början. Ett A- och B-lag för herrar är just nu alldeles tillräckligt. Men på sikt, om föreningen verkligen vill vara något som lyfter Norrliden som stadsdel och blir en social "integrator", bör ambitionen vara att bredda verksamheten. Då behövs mer folk än bara spelare och tränare, då behövs medlemmar i alla åldrar och kön och sorter. Då behövs ett djupare engagemang än bara träning. Och då börjar det roliga på allvar...