Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

söndag, juni 15, 2008

Ta mig till havet!

Senaste nytt från Norrlidsbadet: Det är sommar i vattnet! Inga alger, solen lyser på Ölandskyrkorna, kyrkokidsen spelar kubb och fotboll, kort sagt, dags att damma av badbyxorna...

Länge sen sist jag var nere vid stranden, men nu är det verkligen sommar och lite nostalgi från förra årets badsäsong, då halva stadsdelen trängdes vid vattnet. Länge sen sist jag bloggade också, men jag fick en liten push i sidan att skriva ner något. Hoppas ni haft det bra mens jag vart i vinteridet!

PS. För er som såg mig och S spela fotboll nere på gården så kan jag avslöja att jag vann 3-2... Rule Britannia!

PS2. Vi hade precis en debatt om "Ta mig till havet" är en snusksång. Det kan det väl inte vara om det vart sommarlovsprogramsledmotiv och om den sjungs i Allsång på Skansen? Eller kan det?

1 Comments:

Blogger Mattias said...

ja det var en härlig kväll vid norrlidsbadet... men det blåste kallt.

"Ta mig till havet" är en fin sång, men den har nog rätt snuskiga undertoner ändå:P

9:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home