Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

torsdag, juni 11, 2009

Semestertips

Jo, idag gick jag hem från jobbet med fyra veckors härlig semester framför mig. Ska jag vara ärlig så kommer en mindre del av denna tid tillbringas här i stadsdelen, men vill ändå dela med mig av några lokala semestertips. Först och främst, Två systrars kapell kommer att fira gudstjänst hela sommaren med blomstrande sommarpsalmer! Kanske åker vi någon gång upp till Nyttorp, som väl får gälla som en småländsk idyllfilial till Norrliden;-) På måndag kommer cirkusen till Norrliden, det vill jag inte missa! Det ryktas att det blir bio i det gröna i sommar, Cinevert, kan bli en annorlunda filmupplevelse. Norrlidsbadet står till vårt förfogande, liksom lantliga utflykter norrut till Värsnäs eller västerut till Kläckeberga. Jag har en aning om Norrlidens centrum denna sommar kommer kunna erbjuda en uteservering, där ska jag definitivt häcka några fina soliga kvällar. Mina forna NIF-kamrater brukar ha för vana att spela boll där också, så i fortsättningen blir det fotbollsdojor till completoriet, så man kanske hinner lira lite innan bönen! Annars vill jag också passa på att önska alla bloggläsare en härlig sommar, jag kommer inte helt stänga verkstaden under semestern, men det kommer vara lite sparlåga på skrivandet. Men vem orkar med datorer när det är svensk sommar? Ses där ute i solen istället!