Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

onsdag, september 20, 2006

Vad som händer i Norrliden

Jag hoppas den här bloggen inte bara ska titta bakåt utan även framåt. Och att när det är nåt på g, att du kan läsa om det här först. Därför tänkte jag tipsa om några helgaktiviteter, vars gemensamma nämnare är vår eminenta stadsdel.

På fredag klockan 18 i Två systrars kapell är det Taizébön. Har du varit med om det förut behöver jag inte göra någon reklam, för dig som inte har det kan jag bara säga att det är som en lerinpackning för själen, med den fördelen att det inte ser lika löjligt ut som en lerinpackning. Vi sjunger meditativa sånger från Taizéklostret och ber i stillhet.

På lördag klockan 17 på Berga IP spelar NIF sin sista match för säsongen. Seriesegern är vunnen så nu kan laget bara släppa loss och ta mot publikens jubel. Om någon kommer vill säga...

Sen skadar det inte att påminna om helgens stående inslag i kapellet, högmässan söndag kl 09.30. Visst kan det verka okristligt tidigt, men vi har rock-n-roll predikningar och snuskigt svängiga sånger för att hålla er vakna. Misslyckas det har vi en man som går runt och dänger kollektbössan i huvudet på dem som somnar! (just kidding...)


PS. Min helgkalender för Norrliden inskränker sig som ni märker till livets två stora ting: fotboll och Gud. Har ni andra intressen som berör stadsdelen, ja, då får ni faktiskt tipsa om dem själva (fast gärna på denna bloggen).