Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

söndag, mars 25, 2007

Sporta Norrliden!

Jag tror vår stadsdel har ett hyfsat flås. Det känns som om människor cyklar, de rastar hundar, barnen leker, gubbar och gummor promenerar omkring, killarna lirar boll vid skolan, skejtarna håller till vid ramperna på torget, joggarna springer sina varv på slingan vid Norrlidsbadet, t o m ett gäng amerikanska fotbollare såg jag i lördags (antar att de är förvisade från Snurrom av kineserna...). Kort sagt, en högst ovetenskaplig gissning baserat på visuell uppskattning är att vårt BMI knäcker konkurrensen här i Kalmar.

Efter mitt lilla ofrivilliga uppehåll tror jag äntligen det är dags att snöra på sig dojorna och göra comeback i NIF denna onsdag. Har jag sett fram mot länge, och jag tror det behövs. Vill inte avslöja detaljerna men jag gjorde Cooper-testet på vår 2-kilometers slinga, och det kändes i kroppen kan jag säga. När man sportar får man mer energi i det dagliga livet också, och det kan behövas ibland. Så är det ju roligt att träffa gubbsen oxå... (eller kidzen, NIF:s medelålder dubblas nog när jag är på plan)

Vill därför förvarna eventuella Niffare som läser detta att gamlingen är tillbaks och hungrig! Ta med benskydden...


PS. Vill ni pröva Cooper-testet själv, klicka här (man måste springa IRL såklart, men länken är för att mata in resultatet...)

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Måste testa det här. Kan inte du vara min stegmätare när du kommer? :)
Sara

3:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home