Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

söndag, oktober 14, 2007

Nu börjar inomhussäsongen!

Det gick bra i år, det måste sägas! Och det har varit kul att träna, främst Bergavikträningarna (Fredrikskans konstgräs sent på kvällen är ingen höjdare jag ser fram emot, det erkänner jag villigt). Men höstmörkret har kommit och det är dags att kura inomhus, så från och med nästa vecka gör vi Novahallen osäker. Själv känns det lite oroande att börja träna inne, förra vintern åkte jag på två muskelbristningar på raken som spolierade hela försäsongen. Men det måste göras...

Så här efter tävlingsmatcherna är avklarade vill jag ge Coach Omar en eloge. Att ställa upp i vått och torrt för laget och ofta bara få skit för det, det är stort. För de som klagar vill jag bara säga, gör det själv då, om det nu är så enkelt. Jag tror vi nästa säsong måste strukturera upp ansvaret mer i föreningen om det ska hålla i längden, vi kan inte räkna på att ett fåtal krafter ska serva oss på det sättet som har vart i år. Vi spelare kommer behöva bjuda till mer, det kommer krävas mer ansvar, mer struktur, mer tråkiga grejer som ska göras. Men kanske, kanske kan det också hjälpa oss att ställa upp mer för varann och ge en bättre sammanhållning. Då blir det roligare på plan!


Ps. Ser ni någon på rullskidor i Norrliden i höst, hälsa! Jag laddar för Halvvasan som min syster utmanat mig på. Ser också fram emot Norrlidens motionsslinga i snödräkt...