Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

tisdag, augusti 28, 2007

Alla behöver ett hem

Det är lätt att vara "pk" med andras liv. Någonstans måste ju knarkarna/a-lagarna/psykfallen bo. Bara inte granne med mig, jag vill inte höra de arga ropen, inte behöva akta trampa i spyor eller kanyler i min trappuppgång. Ha ett normalt hem med normala grannar för mitt normala liv. Talade med en arbetskamrat som äntligen hade flyttat ifrån ett hus med en knarkare som granne och det var rätt jobbigt ibland.

Politisk korrekthet är tunn fernissa när det onda hamnar nära livet. Då blir det som oftast, de som har inflytande protesterar, de maktlösa orkar inte säga ifrån. Därför hamnar de som ingen vill ha bland dem som inte kan få vad de vill ha. Kanske i Norrliden?

Faktiskt inte så mycket som man kan tro. Det var någon som skrek illa och stojade på gården alldeles nyss men det är tack och lov så ovanligt att det kändes väldigt konstigt. Jag klagar inte, jag bor bra med mina grannar på stadsdelens finaste och lugnaste gård. Och det är rätt så lugnt även runt omkring...