Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

söndag, januari 30, 2011

Isgata till Norrliden Centrum

Jag hamnade bakom ett äldre par på väg hem från gudstjänsten, med långa stavar tog de sig i klokt försiktigt tempo fram mitt på gång- och cykelvägen, där isen hade smält bort och fötterna kunde finna fäste. På sidorna var det glashalt, så jag som i ungdomligt övermod pinnade på, fann mig i kön, antingen tålmodigt och tryggt lunka fram mitt på vägen bakom paret eller våga livet på isbanan vid sidan om. Det hela löste sig i alla fall med att de stannade upp och släppte förbi mig.. Försiktighet anbefalles således på våra vägar och trottoarer!


PS. Har för första gången i mitt liv använt en flanellograf, vilket var en rolig upplevelse! För de som undrar vad det är så kan det liknas vid en lågteknologisk teve med figurer som kan sättas upp på en filtmatta, vilket möjliggör enkla dramatiseringar. Se vidare i Wikipedia!