Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

fredag, september 29, 2006

Min stadsdel - vår blogg

Jag erkänner. Att läsa mina egna texter på skärmen ger mig någon form av tillfredsställelse, det ska inte förnekas. Men jag gillar att läsa vad andra skriver också, så om du sitter på din kammare och tycker och tänker saker om livet som du lever det i Norrliden, var inte blyg. Din stadsdel behöver dig!

Och det måste inte handla om det skrivna ordet, du kanske gillar att fota, pressar blommor, fångar fjärilar, skriver sånger. Gräv där du står! Det ryms rätt mycket i digitala media, och det ryms en hel del i vår stadsdel. Och i denna bloggen ska det finnas plats för allt det där, du kan tycka kyrkan är till för stofiler, fotboll är höjden av mesmacho och att stadsplanering egentligen är rätt tråkigt och ändå bara efterrationaliseringar av girighet och konstnärsnarcissism. Det spelar ingen roll, jag hoppas Norrlidsbloggen kan bli allmän plats, ett torg, en mötesplats.

Därför, kära granne, hjärtinnerligast välkommen att bli medlem av denna blogg. Det kostar inget, det finns inga krav på hur ofta man behöver skriva och jag för min del tänker inte vara någon språk- eller tankepolis. Allt du behöver göra är att skicka din mejladress till mig (bättre än att skriva den i kommentarfältet...) så sätter jag upp dig som medlem och du kan strax sätta upp poster om sådant som oss andra i grannskapet inte ens visste att vi behövde veta och förstå. Väl mött!