Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

torsdag, december 21, 2006

Jul i Norrliden och jul utanför Norrliden

Jo, som sagt, julen i Norrliden får klara sig utan mig – men ändå inte. Ni ska få se vad farbror jultomten kommer med...

För er som stannar kvar i grannskapet ska ni naturligtvis inte missa julnattsmässan (kl 23) och / eller juldagsgudstjänsten (kl 11). Eftersom jag ändå inte sjunger med i kören kan jag väl pröva att locka med något annat denna gång. Julkrubban till exempel, den kan nog bli riktigt fin när josef och maria och änglarna och herdarna kommer dit. De var fortfarande på väg till Betlehem senast jag såg krubban, men lagom till julen kommer de säkert vara framme. Och Evangelium med stort E kommer predikas om jag känner mina kära präster rätt!