Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

tisdag, december 12, 2006

Parkeringsbekännelse

Jag har alltså ingen bil, men det är detta med parkering. Min första bekantskap med Norrlidens asfaltytor var en P-bot. Jag hade ställt min flyttbil på fel sida besöksparkeringsskylten och åkte dit på ett antal hundralappar fastän jag betalt P-avgiften. Det ska sägas att min andra bekantskap var att P-boten efterskänktes av Kalmarhem, vilket var sjysst gjort av dem. Det är alltså privata “lapplisor” som bevakar att parkeringsbestämmelserna följs.

Ikväll var det sent möte med jobbet och jag använde tjänstebil. Ställde jag bilen på avgiftsbelagda besöksparkeringen vid Två systrars väg? Eller på gratisparkeringen vid Norrlidens centrum? Såpass snål är jag...

Min poäng är att jag också kan tycka det är rätt snålt att ha en avgift på besöksparkeringen i ett läge som Norrliden. Räcker det inte med att ha en korttidsbestämmelse på den, och sen kan man lita på de som bor där att det ska skötas och inte bilar står där som egentligen skulle stå nere i garagen eller på boendeparkeringen? Och görs det inte det så får väl lapplisorna desto mer att göra.

1 Comments:

Blogger Emil said...

Vad säger jag!
HSB ska det vara, inte Kalmarhem, glömde helt bort var jag egentligen bor någonstans. Äras den som äras bör...

11:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home