Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

måndag, juli 09, 2007

Inte förträffliga...

...men glada är vi att Två systrar är Två systrar! Jag var bortrest i helgen och firade gudstjänst utomsocknes, en ståtlig barockkyrka, utsökta träarbeten och en imponerande altaruppsats. Till och med ett vackert tabernakel ovanför altaret fanns det för det invigda brödet och vinet, Bengt hade älskat det! Men ingen församling. Jo, några människor var vi ju, men inte församlade, utspridda i bänkarna och för få att fylla upp rummet. Det såg ut som det ser ut i en katolsk kyrka vid Medelhavet - mellan gudstjänsterna...

Deprimerande var det. Poängen med att samlas till söndagsgudstjänst ar ju att fira att vi hör samman i Kristus, att vi är en familj av bröder och systrar. Då vill jag kunna höra min bänkgranne sjunga, jag vill höra att vi ber tillsammans, vara nära människor jag bryr mig om och som bryr sig om mig.

Dagens Otis Redding-citat: You don´t miss your water, ´til your well runs dry...