Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

onsdag, maj 23, 2007

Tvättstugemoral

En klar nackdel med mitt nuvarande boende måste sägas vara tvättstugorna. De är helt OK egentligen, om det bara var lite fler av dem. Ungefärlig väntetid för att få en tid är en och en halv vecka, vilket man kanske kan tycka är en rimlig tidshorisont att planera sitt liv. Problemet är när något går fel och man missar sin tvättid och snabbt behöver en ny tid, då står man där med rumpan bar... (nästan bokstavligt talat)

För någon vecka sen glömde jag bort min tid och hann bara med en maskin (60 grader mörkt om jag inte missminner mig), så idag tänkte jag reparera skadan och göra en megatvätt, men då har någon förtappad människa tagit tvättstugan och låst om sig. Såg inte han/henne under hela kvällen... Som tur var lyckades jag få gjort en omgång tvätt i andra tvättstugan, men ändå. Har fortfarande ett berg med 60-gradig tvätt som får vänta en och en halv vecka till på återfödelsen.

Är detta OK? Eller ska missdådaren rapporteras till myndigheterna? (Vår bovärd alltså, ingen skarprättare eller så) Han/hon skulle kunna hävda att entimmarsregeln gäller eftersom jag kom hem från jobbet en timma efter tvättiden började, om det inte vore för att det finns en skylt uppsatt som klart och tydligt säger att den regeln inte gäller här, och man förfogar över hela den tid man bokat som man vill. Vad tycker ni? Hans/hennes öde är i era händer, skicka in en kommentar med vad ni tycker. Ska lagen ha sin gång och rätten råda, eller ska vi vara förlåtande även i tvättstugorna?