Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

onsdag, maj 16, 2007

Lokal negativism

Det är uppmuntrande med ohejdad cynisk negativ inställning ibland! Fick en kommentar från en broder i bloggandet nyligen och kollade upp den. Kalmar Fria Tidning heter den, som gratisreklam. Eftersom jag arbetar kommunalt kanske jag kan känna mig en smula träffad av sarkasmerna, men det bjuder jag på. Vad gäller de beryktade pinglorna som delades ut till alla kommunens livegna erkänner jag villigt att jag bara använt den en gång, och då inte utan en viss ironi.

I annan sinnesstämning hade jag kanske betraktat KFL annorlunda, men just nu känns det skönt med sådana som sitter i den beundransvärda sitsen att alltid veta bäst om allt och alla.

Keep on bloggin´!