Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

onsdag, november 08, 2006

Viva las Kagg!

...hade varit en så mycket roligare rubrik än Heja Stagg! Men nöden har ingen lag, alla äkta Norrlidare får vända sina hjärtan till Stagneliusskolan och Jenny Nyström i den årliga rugbykampen mot Lars Kaggskolan den trettionde november. Varför? Jag säger Coach Omar. Ya basta...

Det är alltså vår käre NIF-tränare som har ansvaret för det unga manskapet från den vackra skolan vid Systraströmmen (arkitektoniskt utklassar de konkurrensen). Av döma av kvällens fotbollsträning kommer han ha dem väl intrimmade, redan efter uppvärmningen spydde en tredjedel av laget (alltså nu talar jag om Norrlidens IF) p g a utmattning. När han sätter den sidan till kan coachen knäcka den hårdaste, mest stabile av oss (vet inte hur mycket det nu säger...). Tror att han lagt in en flodvåg av uppdämda aggressioner hos Staggarna som bara väntar på att skölja över sina motståndare med tunga medicinbollar. Säg inte att jag inte varnat dem...


PS. Och, ja, kära läsare, jag var med i den där tredjedelen. Mitt enda försvar är att jag inte viker mig i “Idioten” (och att det var oklokt, t o m idiotiskt, att äta middag precis innan träning).