Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

onsdag, november 22, 2006

Lätt hänt

Jag ber om ursäkt. Redan nu, ifall det skulle vara din trappuppgång nästa gång. Det är lätt hänt när tankarna vandrar att man helt sonika vandrar fel och rycker upp fel dörr och går och sätter sig vid fel bord och äter fel mat med fel familj. (Okej, så långt har det inte gått än, men mest för att dörren har varit låst vid de tillfällen jag förirrar mig.)

Händer detta villaägare? Tror inte det... Egentligen borde det inte få finnas två identiska trappuppgångar i hela denna vida värld. Tyvärr värderar denna värld industriella storskalefördelar högre än mänskliga identitetsbehov. Då är det lätt hänt att husen blir lika varann. Då är det lätt hänt att jag går fel, så ursäkta så mycket för all del om jag råkar komma oväntat besök. Du har inte lite middag att bjuda på kanske?