Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

lördag, november 25, 2006

Flyttanmälan

Det är tydligen inte bara jag som kan ta fel på trappuppgång, häromdan kom brev från Skatteverket om att de hade rättat min felaktiga adress. Under en månads tid har jag och ett antal grannar på fastigheterna Flintan 1, Gnejsen 1 och Graniten 1 varit folkbokförda på annat ställe än det vi kallar hemma. Hos varandra faktiskt, det är ju nästan lite vackert med sådan granngemenskap.
Knack, knack.
- Nämen hej, behöver du sockret nu igen?
- Nej, men däremot skulle jag gärna låna din adress ett tag framöver. Vill helst slippa räkningarna denna månad. Du kan ta min så länge, du vet bara för en tid och så.
- Inga problem, vad är en sån grej, oss grannar emellan. Mi casa es su su casa und so weiter...

Faktum är att jag har inside information om hur felet uppstod (nu blev ni nyfikna, va?) men säger inget. Mina läppar är förseglade. Kan bara säga att det var mycket trivialt och skedde alldeles i korridoren där jag jobbar. Så går det kanske när man inte diskar efter sig i personalpentryt...

PS. Ursäkta de utländska uttryck som förekommer här ovan. Det är naturligtvis ett otyg att blanda språk, men går här i linje med styckets lättsamma karaktär.