Blogga Norrliden!

Norrliden förtjänar tusentals bloggar. Detta är den allra, allra första!

söndag, juli 22, 2007

Dansa och var glad!

Nu är min semester slut och jag är tillbaka i Norrliden mer stabilt. Kanske också att det varit lite uppehåll - med bloggningen alltså, annars har regnet mest porlat ner hela tiden.

Så kunde jag också fira gudstjänst i mitt eget lilla kapell, som dagen till ära hade spontan helig dans vid koret. Två småttingar som virvlade runt i sina klänningar som riktiga dervischer medan vi andra sjöng. Jag ska inte säga att de var helt omedvetna om att vi beundrade hur glada och vackra och dansanta de var, men de brydde sig inte mycket om det i alla fall. Bara något ögonkast till mamman då och då för att vara säker på att hon verkligen såg hur fint det hela var. En riktig förebild för hur vår gudstjänst bör vara! Dansa och var glad - för Gud tittar och är glad med oss...